Обличчя з обкладинки

Проектний менеджер ФЕМу

 

Зустрічайте героя рубрики «Обличчя з обкладинки» Микиту Ковалевського. Він навчається в Інституті ФЕМ на освітній програмі «Менеджмент» (мова викладання – англійська), а також паралельно здобуває другу вищу освіту за спеціальністю «Право». На обох освітніх програмах має відмінну успішність. Більше року працює в СумДУ проєктним менеджером, а ще півроку – експертом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Також він є членом Вченої ради СумДУ.

Найвідоміші проєкти Микити: День кар’єри в СумДУ, «ЗНО без хвилювань», проект «Місто, дружнє до дітей», зараз реалізовує проєкт із психологічної підготовки абітурієнтів до ЗНО.

У 2019-2020 рр. – член Правління ГО «Українська асоціація студентів». До навчання в університеті три роки поспіль був президентом школи №7, радником Молодіжної ради при міському голові, переможцем Всеукраїнського турніру філософів, обласного етапу Малої академії наук, у 2018 р. серед голів учнівського самоврядування міста визнавався «Кращим лідером».

Ми поговорили з Микитою про навчання, проекти та плани на майбутнє.

FB: Коли ти вступав до СумДУ, він був пріоритетом, чи подавав документи в інші ЗВО?

Микита: Я подавав документи тільки в СумДУ на різні економічні спеціальності (хоч і на 2 заяви менше, ніж це можливо), бо моїм пріоритетом №1 була програма «Менеджмент» в Інституті ФЕМ і я мріяв про навчання винятково на кафедрі управління. Три роки поспіль, як лідер учнівського самоврядування, був учасником «Школи майбутніх керівників», яку організовує доцент кафедри Лариса Валенкевич. Там познайомився зі спеціальністю та викладачами.

Хоч і мав різні варіанти для вступу, обрав саме менеджмент. Я вважаю, що нашій країні потрібно більше розумних і патріотичних керівників, адже, як пишуть автори книги «Чому нації занепадають»:  “Успіх держави залежить не від географічного положення, ресурсів і т.д., а саме від ефективного управління”. Обрав СумДУ, бо знав, що це крутий регіональний університет, який довів, що може за багатьма показниками випереджати столичні ЗВО. Особисто для себе бачив студентські роки саме в рідному місті, бо знаю, що маю тут можливість для розвитку.

FB: Чи подобається тобі навчання на ФЕМі?

Микита: Так, звичайно. Більше того, рекомендую ФЕМ іншим абітурієнтам і вже маю перший курс студентів, які дослухалися до моїх порад і жодного разу не пошкодували. Приємно чути їх позитивні відгуки.

На акредитації в Маріуполі

FB: Як навчаєшся під час карантину? Навантаження стало більше чи менше?

Микита: Навчаюся дистанційно, як і всі студенти в Україні. Навантаження стало більше з обох спеціальностей. Ще важче поєднувати це з проєктами, які також доводиться реалізовувати онлайн.

FB: Ти береш участь у великій кількості проєктів. Розкажи про них докладніше.

Микита: Серед останніх великих був 1-й в Україні проєкт із психологічної підготовки абітурієнтів до ЗНО. Ми реалізували ідею, яка формувалася в мене 2 роки з моменту, як я вперше складав Зовнішнє незалежне оцінювання. Не секрет, що випускники роблять багато помилок саме через хвилювання. За даними Українського центру оцінювання якості освіти, щорічно на іспитах цей показник складає 15-20%. І в 2020 р. між двома карантинами – міським (через захворюваність на ГРВІ та грип) і загальнонаціональним – ми провели 6 тренінгів для 116 учнів з 10 шкіл міста. Планували також тренувальне ЗНО на базі СумДУ, проте організуємо вже після карантину. А поки відповідно до вихідних анкет учасників, психологи допомогли їм перебороти багато страхів. Тому, будемо продовжувати цю роботу в подальші роки. Також хотів би виокремити «День кар’єри в СумДУ», який я запропонував з 2019 р. відновити в нашому університеті під слоганом «Суми – місто можливостей». Безумовно, важливо показати учням і студентам, що в Сумах є перспективна робота, та допомогти їм її знайти. Ми в університеті це зробили досить успішно. Є також багато інших проєктів та акцій.

“ЗНО без хвилювань”

FB: Розкажи, над чим ти зараз працюєш.

Микита: 30 квітня на фейсбук-сторінці СумДУ транслювали онлайн-дискусію «Академічна доброчесність у Новій українській школі» за участі координатора SAIUP Тараса Тимочка, члена НАЗЯВО Артема Артюхова, CEO Центру освіти впродовж життя Ганни Швіндіної, доцента CLC та Гарпер Коледжу Галини Шоган, заступниці начальника управління освіти і науки СМР Олени Назаренко. Я модерував цю дискусію, її запис ви можете переглянути. Початкова ідея полягала в тому, що ми не можемо вимагати академічної доброчесності від студентів, які 11 років списували в школі. Отже, треба працювати з учнями. І таку співпрацю ми вже запланували з колегами-експертами. Також, у квітні розпочали з доцентом Ларисою Валенкевич серію вебінарів «ЗНО без хвилювань». Це продовження цьогорічного проєкту, проте відповідно до вимог карантину та з більшим нахилом на тайм-менеджмент. Сподіваюся, зможемо охопити цими заходами більше учнів і доможемо їм успішно скласти іспити.

Про академічну доброчесність говорили з експертами із Сум, Києва та США

FB: Що в реалізації проєктів подобається найбільше?

Микита: Реалізовувати власні ідеї, допомогати іншим і, звичайно, бачити, що твою роботу цінують. Наприклад, до карантину ми провели інформаційну кампанію «Я підтримую орфанних хворих– Важливо побачити важливе». За рахунок університету зробили фотосесію з дітками, які мають рідкісні захворювання; відзняли відео для їх підтримки, розповсюдили його в соціальних мережах і на телебаченні; провели в Конгрес-центрі СумДУ «круглий стіл», присвячений проблемам орфанних хворих. Потім я дізнався, що навіть під час карантину та пандемії, міська рада виділила кошти одній родині, на яку гроші були давно заплановані, проте сім’я довго не могла їх отримати. Ми звернули увагу суспільства на проблему. Я не вважаю, що наша робота була якоюсь надважкою, але ми змогли допомогти людям, і вони вдячні.

Фотосесія до Міжнародний день рідкісних (орфанних) захворювань

FB: З якими негативними моментами зустрічаєшся при реалізації проєктів?

Микита: Доводиться працювати з великою кількістю людей, у яких може бути інше бачення проєкту. У цьому випадку треба або використовувати менеджерські здібності й доводити свою думку, або переосмислити все та з іншого боку поглянути на ситуацію. До того ж, будь-яка робота виснажує. Безумовно, усі труднощі роблять тебе кращим. Це величезний досвід.

FB: Який проєкт вважаєш найбільш вдалим?

Микита: Усі, але найкращий попереду. (Сміється)

FB: Як поєднувати навчання та соціальну активність?

Микита: Треба правильно планувати час, розставляти пріоритети. Тобто виконувати все те, чому вчать на самоменеджменті.

FB: Звідки ти черпаєш ідеї для проєктів?

Микита: Насправді, всі ідеї приходять із досвідом. Не скажу, що він у мене великий. Проте, при аналізі якоїсь події у своєму житті (наприклад, причин своїх помилок на ЗНО) та минулих проєктів з’являються нові ідеї, якими ти хочеш розв’язати ту чи іншу суспільну проблему.

FB: Ким ти плануєш бути після закінчення навчання?

Микита: Люблю вираз «Бог сміється, коли чує наші мрії». У багатьох моїх друзів змінилися плани на ці весну-літо через пандемію. Не можна нічого загадувати навіть для себе, бо не знаєш, як усе зміниться завтра. Одне можу сказати точно: я хочу залишатися гарною людиною і якнайкраще робити свою роботу. А Президентом я буду чи Прем’єр-міністром – це не так важливо. (Сміється)

FB: Що хочеш побажати студентам ФЕМу?

Микита: Не буду оригінальним. Перш за все, побажаю здоров’я. І, звичайно, кожному досягти своїх цілей. Зараз у всіх нас вони однакові: здобути якісну освіту й реалізувати себе в житті. Щиро бажаю цього кожному студентові Інституту ФЕМ!

Головний редактор 
Юлія Опанасюк