Історія успіху

Історія успіху

Коли я прочитала інтерв’ю з цією життєрадісною дівчиною, то відразу зрозуміла, що потрібно поділитися її історією з Вами. Як від студентки СумДУ вирости до директора з розвитку та керівника департаменту розповсюдження. Отже, знайомтесь, випускниця спеціальності “Економіка підприємства” Олеся Апанасенко.

Олеся Апанасенко, директорка з розвитку та керівник департаменту розповсюдження компанії “Petro Soroka”

FB: Розкажіть про свій шлях після СумДУ.

Олеся: Ще під час навчання я мала досвід роботи: у приватній фірмі з продажу автошин, на Сумському м’ясокомбінаті працівницею у консервному цеху. Тому, одразу після навчання я була налаштована відразу  приступити до роботи за профілем. Навчалася я у СумДУ за держзамовленням від ПАТ Сумихімпром, тому після закінчення університету одразу ж туди й попрямувала. Однак, не все так сталося, як гадалося. Прийняли мене на посаду не економістом, як я планувала за спеціальністю, а нормувальником у цех з вироблення амофосу, де й почалася моя офіційна кар’єра. 

Довелося  старанністю та наполегливістю доводити свою спроможність, йти далі та, завдяки колегам-наставникам, які мене підтримували та навчали, згодом я отримала посаду економіста. Спочатку економіста цеху з вироблення амофосу, потім ще одного цеху  («Коагулянт»), а далі були курси підвищення кваліфікації та … декрет.

Будучи у декреті по догляду за дитиною, я зрозуміла, що увесь час працювати економістом (виконувати одноманітні завдання, мати справу з розрахунками рентабельності, калькуляціями, бізнес-планами…) – це було цікаво, але трішки нудно та малоперспективно, на мій погляд. Хотілося більше драйву та задоволення отримувати від роботи, динаміки, нових горизонтів та перспектив.

Тому, як тільки я дізналася, що в компанії “Petro Soroka” є вільна вакансія менеджера у відділ торгівлі, не роздумуючи та не очікуючи завершення декрету, стрімголов полетіла на співбесіду до власника бренду. Було три чи чотири зустрічі, за підсумком яких мене взяли на посаду молодшого спеціаліста з франчайзингу. Нова, перспективна та безмежно цікава сфера діяльності відкрилася для мене на цьому виробничому підприємстві. Світ моди, гарні речі, багато захоплюючих відряджень, виставки та покази, нові знайомства, непередбачувані та масштабні заходи, навчання та підвищення кваліфікації… Це той драйв, якого мені хотілося завжди у роботі.

Наразі за підсумком 13 років я займаю посаду директора з розвитку та керівника департаменту розповсюдження компанії “Petro Soroka” і кожного ранку з радістю йду на роботу (Посміхається).

З власником бренду

З власником бренду

FB: З якими відчуттями Ви згадуєте навчання в СумДУ?

Олеся: Тільки теплі та добрі спогади про ті часи, завжди з посмішкою. Добре пам’ятаю багатьох викладачів, особливо тих, до кого приходилося по декілька разів приходити на залік чи предмети яких викликали особливу цікавість (маркетинг, економіка підприємства), гріють душу спогади про друзів, як ми разом проводили час у гуртожитку, як святкували дні народження, і, навіть, як прогулювали пари (соромно, але було декілька разів). Це були ті часи, у які б я із задоволенням ненадовго поверталася б (Сміється). З одного боку, відповідальний період твого життя, а з іншого – безтурботний, веселий та завзятий. У ті часи ми всі були трішки авантюристами, увесь світ був біля наших ніг!

З колективом

З колективом

FB: Що Вам дало навчання на ФЕМі (зараз Інститут БіЕМ – прим. авт. )?

Олеся: Навчаючись на ФЕМі, я зрозуміла, що зі спеціальністю я не помилилася. Це платформа, яка може бути стартовою у будь-якій сфері діяльності, якщо ти будеш володіти базовими знаннями. Економіка та менеджмент – це основа будь-якого бізнесу.

FB: Ким ви мріяли стати в дитинстві? І ким мрієте стати зараз?

Олеся: У дитинстві мріяла стати бортпровідницею або слідчою (Посміхається). А зараз я цілком задоволена, що прийняла свого часу важливе рішення про зміну сфери діяльності та почала працювати у fashion-індустрії.

FB:  Що вас надихає?

Олеся: Кохання та подорожі.

FB: Які професії зараз найактуальніші на ринку праці? А для випускників БіЕМу?

Олеся: З моєї практики можу сказати, що на сьогодні на ринку праці складно знайти професійного маркетолога, особливо враховуючи, що маркетинг сьогодення має digital-забарвлення. Також, у зв’язку з відтоком молодих спеціалістів у Європу, все менше та менше можливості знайти регіонального менеджера, який би без перепон вирішував питання розвитку торгівлі у регіонах.

Які характеристики повинні бути у претендентів, щоб їх взяли на роботу?

Продуктивність та ініціативність, спрямованість на результат.

Бажання навчатися та розвиватися.

Вміння працювати в умовах багатозадачності та стресостійкості.

FB: Які професійні навички потрібно розвивати студентам, щоб успішно отримати роботу?

Олеся: Студентам потрібно мати базові знання у тому виду діяльності, де є бажання отримати роботу, володіти сучасними програмами та додатками по бажаній спеціальності (зараз за бажанням про все можна дізнатися та навчитися, маючи доступ до інтернету), вільне володіння англійською мовою.

5 порад, як успішно пройти співбесіду від Олесі:

1) обов’язково надавати якісне резюме, складене за останніми вимогами ринку праці;

2) не спізнюватися на співбесіду та поводитися під час її проведення максимально природньо;

3) обов’язково вказувати в резюме факти/результати, що підтверджують ваші успіхи/досягнення у минулому чи результативність вашої діяльності;

4) надавати контактні телефони осіб, що можуть підтвердити факти вашої продуктивності чи успішної діяльності (не тільки у професійній сфері, якщо мало досвіду роботи);

5) коли готуєтесь до співбесіди, то повинні ознайомитися з інформацією про компанію, де б ви хотіли займати ту чи іншу посаду.

 

FB: Ваші побажання студентам та викладачам БіЕМу.

Олеся: Максимально віддаватися улюбленій справі, отримувати кайф від роботи/навчання та від особистих/командних успіхів, ніколи не зупинятися на досягнутому, прислухатися до своєї інтуїції та прямувати впевнено до поставлених цілей.

Головна редакторка Юлія Опанасюк